Duurzaam ondernemen

Onderzoek naar het bereik van Influencers op Twitter

In samenwerking met Annalect, een divisie van de Omnicom Media Group die marktleider is op het gebied van marketinggegevens, heeft Twitter een onderzoek uitgevoerd. We hebben de resultaten van het onderzoek samengevat.

1. Influencer Marketing: Influencers concurreren met vrienden om het vertrouwen van de consument

Bij het zoeken naar productaanbevelingen zei 49% van de respondenten van het onderzoek te vertrouwen op influencers. Dit is de tweede plaats na tweets van vrienden die 56% van de consumenten gebruiken voor oriëntatie. Daarnaast worden de aanbevelingen van opiniemakers op Twitter versterkt, aangezien 20% van de respondenten zei dat ze een productaanbeveling van een invloedrijke tweet zelf deelden.

2. Influencer marketing op Twitter verhoogt omzet

Influencers op Twitter maken uw bestaande reclame maatregelen nog effectiever. Het onderzoek toonde aan dat degenen die merk tweets zagen, 2,7 keer meer koopintenties hadden dan degenen die dat niet deden. Toen potentiële klanten een gecombineerde campagne van merk tweets en influencer tweets zagen, verdubbelde de intentie om te kopen tot 5,2 keer.

3. De toenemende invloed van merken en een nieuw type beroemdheid

Het is niet verwonderlijk dat traditionele influencers, zoals acteurs, atleten en muzikanten nog steeds het grootste bereik hebben bij het publiek. Meer dan de helft van de Twitter-gebruikers volgt acteurs en muzikanten. Verrassend is dat voor deze gebruikers een productaanbeveling van een merk een beslissende invloed heeft op hun aankoopbeslissing. Bijna 40% van de respondenten zegt merken te volgen op Twitter. Van deze respondenten volgt 60% merken om meer te weten te komen over producten en de meeste volgen opinieleiders voor entertainment.
Leeftijd speelde ook een belangrijke rol bij het voorspellen van de relatie van een consument met influencers. Oudere gebruikers (mensen van 45 jaar en ouder) hebben de neiging om een breder scala aan influencers te volgen, met een voorkeur voor klassieke namen (atleten, muzikanten, enz.). De Millennials daarentegen, waren onevenredig geïnteresseerd in “grote namen”, zoals Twitter en Vine producenten. Deelnemers in de leeftijd van 13-24 jaar beoordelen een influencer twee keer zo vaak als het oudere publiek in termen van sociale aanwezigheid en volgers. Een derde van de jonge gebruikers zei dat ze deze social media sterren volgden en online interactie hebben.
Bij Juulr hebben ze wel kaas gegeten van Influencer Marketing en het effectiever inzetten van content creators en Social Media. Dus als je zoekt naar een Influencer Marketing Agency dan weet je waar je moet zijn.

Leave a Reply